ZWOLNIENIE blokady Video DVD podczas jazdy.

Tylko dla rozsądnych - wyłączenie blokady stoi w sprzeczności z logiką prawa o ruchu drogowym.

Zamieszczony film (nie mojego autorstwa) wyjaśnia jak i co, ale dla uzyskania pełnego i pewnego efektu, proponuję:
na wstępie prosty test. Włączyć DVD na postoju i uruchomić jakiś film. Po uruchomieniu silnika i zwolnieniu hamulca ręcznego, na DVD wyświetla się komunikat o blokadzie Video w czasie jazdy. Możesz jednak zdjąć blokadę i oglądać teledyski w czasie jazdy, Jak wyłączyć to ograniczenie?.

1. Po wymontowaniu DVD/NAVI należy przeciąć brązowo-czarny przewód pierwszego gniazda licząc od dołu. PIN 1 liczymy od strony zamka w górnej sekcji wtyczki  (gniazdo dolne pod głośnikowym). Warto przyciąć na wysokości ok 5 cm od strony wtyczki.

2. Zaizolować koniec przewodu od strony wiązki, ten nie będzie już potrzebny. Na drugi 5-cio cm koniec przewodu PIN 1, przylutować lub złączyć kostką (ok 50 cm) przewód 2,5 kw. i podpiąć go do masy pojazdu, czyli metalowej ramy pod kokpitem. Ważne, aby była to fizyczna część karoserii pojazdu (stała masa). Nie należy brać masy z metalowej części  obudowy DVD/NAVI. To cała praca do wykonania. Dla sprawdzenia ponowny test. Teraz będzie przyjemniej w dalszych trasach, ale bardzo proszę o rozsądek. Zmianę wprowadzacie na własne ryzyko, analogicznie jak jazda bez zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Rozwiązanie w przypadku ALPINE.

O ile iLX-903D mechanicznie daje się zamontować bez większych problemów, to samo odblokowanie DVD podczas Jazdy, wymaga dodatkowego modułu, o którym mnóstwo czytamy w sieci (15 do 20$).Można to zrobić za maksymalnie 5 PLN. Metoda jest podobna jak w wyżej opisanym przykładzie Beckera, bo należy podać masę na odpowiedni PIN. Jednak w tym przypadku, przy prędkości ok. 4km/h pojawia się kontrolka hamulca ręcznego i sygnał ostrzegawczy, a z tym, nie da się długo jeździć. Jak tego uniknąć? Należy na chwilę odłączyć masę - wcześniej podaną na PIN i ponownie ją podpiąć. Chodzi o to, aby przed uruchomieniem silnika, na chwilkę rozłączyć zestawiony obwód. Można zastosować wyłącznik, ale profesjonalnie będzie zastosować zwykły przekaźnik 12V i połączyć według schematu. Działa niezawodnie, jak to zwykle bywa z prostymi rozwiązaniami.

Download Schemat